יצירת קשר

אנא מלא/י את הפרטים
ונחזור אליך בהקדם
אנא מלאו את טופס - יצירת קשר

הנחיות בעקבות המצב הביטחוני

בעקבות המצב הביטחוני מפרסם פיקוד העורף הנחיות לקיום התקהלויות, מקומות עבודה ופעילויות חינוכיות.

ההנחיות מתעדכנות מעת לעת בקישור הבא https://www.oref.org.il/12487-15896-he/Pakar.aspx

 

הוראות פיקוד העורף גוברות על דרישות המעסיק, לפיכך, ככל שההנחיות הן להישאר במרחבים המוגנים, יש להישמע להוראות אלה. לא ניתן לפטר עובד שלא התייצב לעבודה בשל הנחיות פיקוד העורף.
בנוסף לכך, לא ניתן להוציא את העובדים לחופשה כפויה מבלי שניתנה להם התראה מראש, ולכן העובדים יהיו זכאים לקבל את שכרם כרגיל. 

והיה וחס וחלילה נפגע מקום העבודה כתוצאה ישירה מהמצב הביטחוני עקב פעולה מלחמתית,  ניתן יהיה לתבוע פיצויים מהמדינה בהתאם להנחיות שיפורסמו בהמשך. אנו נעדכן כאשר יפורסם מתווה הפיצויים.

עובד שמקום העסקתו בתחום אזור המוגדר כבטוח ומחוץ לטווח סכנה ובכל זאת אינו מתייצב לעבודה עקב חשש, הוא לא יהיה זכאי לקבל שכר עבודה ואין מניעה לפטר אותו.

לאור המצב, אנו ממליצים לנהוג ברגישות רבה ומזכירים שכתוצאה מהאצת ההתפתחות הטכנולוגית, ניתן כיום לבצע מטלות רבות בעבודה מרחוק ללא צורך לצאת מהבית ועל כן, ככל שפתרון זה תואם את צרכי העבודה ניתן ליישמו כפתרון זמני.

עובדים המוגדרים כנותני שירות חיוניים (*), מחויבים להופיע במקום עבודתם כרגיל, תחת ההגדרה משק לשעת חירום. עובדים שלא יתייצבו בעבודה, על אף שמקום עבודתם הוגדר כחיוני על ידי פיקוד העורף, לא יהיו זכאים לשכר מכיוון שאי התייצבות מהווה עבירה על החוק.

(*) בתי חולים, בתי מרקחת, עובדי חברת החשמל, תחנות כוח, בתי הזיקוק ומתקני ההתפלה, תעשיות ביטחוניות,  תחבורה ציבורית, נמלים, משרדי ממשלה ורשויות המקומיות.

ככל שלא ניתנה הנחייה מפורשת מטעם פיקוד העורף שלא להגיע לעבודה, על העובדים להתייצב כרגיל ולהמשיך בשגרה.

אחד מההורים לילד עם צרכים מיוחדים או לילדים מתחת לגיל 14 יוכל להיעדר ממקום העבודה וזכויותיו יישמרו במידה ומוסדות החינוך בהם לומדים הילדים נסגרו על פי הוראות פיקוד העורף.

אין לפטר עובד צו 8 ונקרא לשירות מילואים בכל תקופת שרותו ועד שלושים הימים שלאחר מכן.