יצירת קשר

אנא מלא/י את הפרטים
ונחזור אליך בהקדם
אנא מלאו את טופס - יצירת קשר

שעות העבודה בערב יום הזיכרון ויום העצמאות

שעות העבודה בערב יום הזיכרון וביום העצמאות

חוק יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל מאפשר לעובד שהוא הורה, סב, בן זוג, ילד, או אח של חללי מערכות ישראל להיעדר מהעבודה ביום הזיכרון ללא ניכוי משכרם.

גם בחוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה נקבע שקרוב משפחה (הורה, סב, בן זוג, ילד, אח) של מי שנפטר כתוצאה מפגיעת איבה רשאי להיעדר מעבודתו ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, ויום זה ייחשב כאילו עבד בו.

מי שאינו קרוב משפחה כפי שנקבע, יום הזיכרון מהווה לגביו יום עבודה רגיל, אלא אם כן נקבע אחרת בהסכם אישי, בהסכם קיבוצי או בצו הרחבה.

נציין כי חוק חופשה שנתית מאפשר לעובד להודיע למעסיק 30 ימים מראש לפחות לקחת יום אחד מימי החופשה המגיעים לו במהלך שנת העבודה ויום אחד נוסף באחד מהימים שמפרט החוק בהם כלולים ימי צום, ערבי חגים, ימי זכרון וימים נוספים, כמו פורים, מימונה, ל"ג בעומר, יום האישה הבינלאומי וכדומה.
כאשר העובד עומד בתנאים הנדרשים לניצול זכות זו, אין למעסיק זכות סירוב. גם יום הזיכרון נכלל ברשימה זו. לכן, העובד יכול לקחת חופשה ביום הזיכרון ובתנאי שהודיע על כך למעסיק 30 יום מראש.

יום הזיכרון הוא גם ערב יום העצמאות ועל כן הוא יום עבודה מקוצר, ומכאן שעבודה ביום הזיכרון כמוה עבודה בערב חג.
אורך יום העבודה בערבי חג הוא 7 שעות (כמו בימי שישי למי שיום המנוחה השבועית שלו הוא שבת). זאת, אם לא נקבע יום עבודה ארוך יותר בתקנות או בהסכם קיבוצי שאושר על ידי השר.