יצירת קשר

אנא מלא/י את הפרטים
ונחזור אליך בהקדם
אנא מלאו את טופס - יצירת קשר

השפעת רפורמת "דרך שווה" על החזר הוצאות נסיעה לעובדים

הרפורמה החדשה שנכנסה לתוקפה ביום 01.08.2022 ביטלה את שיטת תעריפי הנסיעה המשתנים מעיר לעיר וקובעת מחיר אחיד לנסיעות בהתאם למרחק הנסיעה.

כמו כן, נקבעו תעריפי נסיעה מוזלים למי שאינם מתגוררים גרים בשלושת המטרופוליטניים הגדולים.

במסגרת הרפורמה בוטלו מנויי  "חודשי חודשי" ו "חודשי שבועי", ונקבע מעתה מנוי "חודשי אזורי" ו- "חודשי ארצי". "חודשי אזורי" שמקנה נסיעה בתחבורה ציבורית לכל יעד בתוך אזורים נבחרים בעלות חודשית קבועה, ו-מנוי "חודשי ארצי", המקנה נסיעה לכל מקום בישראל (למעט אילת) בעלות חודשית קבועה.

עד כה  מעסיקים נהגו לחשב החזר נסיעה יומי לעובד בהתאם לכרטיס "חופשי חודשי". אך בעקבות רפורמת "דרך שווה" שמבטלת את המנוי "חופשי חודשי" וקובעת תעריפי נסיעה שונים, מעסיקים עשויים להידרש לחישוב חדש של עלות ההחזר היומית של עובדיהם.

חובת תשלום נסיעות

עובד הזקוק לתחבורה כדי להגיע למקום עבודתו, זכאי לקבל ממעסיקו השתתפות בהוצאות הנסיעה, בכפוף לתקרה, לעבודה וממנה בעד כל יום עבודה שבו השתמש בפועל בפועל בתחבורה כדי להגיע למקום עבודתו. עובד אשר נעדר מעבודתו אינו זכאי להחזר דמי הוצאות נסיעה בעד תקופת היעדרותו.

זכאותו של עובד לדמי נסיעות נקבעת לפי "מבחן ההיזקקות" אשר בוחן באמות מידה אובייקטיביות את הזדקקות לנסיעות לעבודה. וככל שהעובד מתגורר במקום שלא עולה על 500 מטר ממקום עבודתו או שהמרחק אליו הוא שתי תחנות, חזקה היא כי העובד מסוגל להגיע אל מקום העבודה ברגל, ועל כן אין המעסיק חייב בהחזר הוצאות הנסיעה.

עובד לא יהיה זכאי לתשלום החזר נסיעות במידה שהעובד עבד מהבית, או בתקופת תשלום דמי חופשה, דמי מחלה, מילואים וכדומה. על אף שהוא מקבל שכר מהמעסיק עבור אותה תקופה.

החזר הוצאות הנסיעה יחושב לפי מחיר נסיעה מוזל באוטובוס ציבורי או כרטיס מנוי חודשי מוזל, על יסוד כרטיס הנחה של מספר נסיעות, אם קיים כרטיס הנחה כזה. 
צו הרחבה הגביל את גובה החזר ל 22.60 ש"ח ליום עבודה
.

כאשר שעות העבודה מפוצלות, העובד זכאי להשתתפות בהוצאות נסיעה גם בשל הנסיעה הביתה וחזרה לעבודה בשעות שלא עבד עקב הפיצול.

 

רפורמת הנסיעות החדשה של משרד התחבורה, מעניקה למעסיקים הזדמנות לארגן ולחשב מחדש את תשלום הנסיעות לעובדים. לחץ כאן כדי לחשב את הוצאות הנסיעה על פי הרפורמה