יצירת קשר

אנא מלא/י את הפרטים
ונחזור אליך בהקדם
אנא מלאו את טופס - יצירת קשר

הגבלת מספר העובדים במקום עבודה לשם צמצום התפשטות נגיף הקורונה

ביום 22.3.2020 נכנסו לתוקף תקנות שעת חירום (הגבלת מספר העובדים במקום עבודה לשם צמצום התפשטות נגיף הקורונה החדשה) התש"ף –2020, אשר יהיו בתוקף עד ליום 16.4.2020.
תקנה 2 מגבילה את מספר העובדים במקום עבודה במקום עבודה, כך שלא ישהו בו זמנית יותר מ- 10 עובדים או 30 אחוזים ממצבת העובדים, לפי הגבוה מבניהם.
על אף האמור בתקנת 2, מספר העובדים המרבי המותר לשהייה בו זמנית בגופים המפורטים להלן יהיה כמפורט לצדם:
מקום עבודה שעוסקים בו בעבודות בינוי או בעבודות תשתית, שאינן כוללות התקהלות במבנה סגור – 100 אחוזים ממצבת העובדים; לעניין זה, "מבנה סגור" – מבנה שהותקנו בו 70% ממספר החלונות והדלתות; מפעלים בעלי היתר מיוחד להעסקת עובד בשעות המנוחה לפי סעיף 12 לחוק שעות עבודה ומנוחה, התשי"א 1951 – , שניתן כדי שלא לפגוע בתהליך העבודה – מספר העובדים שהותרו בהיתר או 30 אחוזים ממצבת העובדים, לפי הגבוה מבניהם.
מעסיק לא יאפשר כניסה של עובדים למקום העבודה ושהייה של עובדים במקום העבודה מעל למספר העובדים המרבי המותר לשהייה בו זמנית כאמור בתקנות משנה (א) עד (ד) לפי העניין. התקנות קובעות כי עובד שמעסיקו הודיע לו כי אינו רשאי להגיע למקום העבודה בשל המגבלות הקבועות בתקנות משנה לא יגיע למקום העבודה.
במקרה בו מקום העבודה כולל כמה מבנים, יפעל המעסיק, ככל האפשר, לפריסת העובדים ששהייתם בעבודה מותרת לפי תקנה זו, בין המבנים השונים, באופן שיצמצם ככל האפשר את הסיכון להדבקה בנגיף הקורונה החדש, ובלבד שאין פריסה כאמור כדי לפגוע במידה העולה על הנדרש ביכולתו של מקום העבודה להבטיח את המשך פעילותו.
הוראות תקנה זו לא יחולו על הגופים המפורטים להלן, אלא אם כן הם מנויים בתקנת המשנה:
מפעל למתן שירותים קיומיים שאינו חברה ממשלתית או תאגיד; מקום עבודה שתחום פעילותו מפורט בתוספת, ובלבד שצמצם ככל האפשר את מספר העובדים למספר הדרוש לצורך הבטחת פעילותו החיונית.
התקנות קובעות ענישה למפר התקנות מעסיק שאפשר כניסה של עובדים למקום העבודה או שהייה של עובדים במקום העבודה מעל למספר העובדים המרבי המותר לשהייה בו זמנית,בניגוד לתקנה 2 דינו – מאסר שישה חודשים או קנס כאמור בסעיף 61) (א)(1) לחוק העונשין, התשל"ז -1977.
תחומי פעילות המפורטים בתוספת:
מגזר פיננסי
אנרגיה
מים
זכויות ניצולי שואה
מזון ומשקאות
שירותי הובלה, אחסנה ועמילות מכס
חקלאות
טואלטיקה, ניקיון ותמרוקים
נמלים וספנות
תחבורה
המוסד לביטוח לאומי
רשויות מקומיות
תקשורת
עבודה ושירותי רווחה
הגנת הסביבה
שוויון חברתי
דת וקבורה
שונות
שליחות ובלדרות
שיכון
שירותי בריאות, אופטיקה, פארמה
תומך בינוי ותשתיות
נותני שירותים לממשלה
מפעלים שהפסקת פעילותם עלולה לגרום לפגיעה רבה בכלכלה המשפיעה על המשק
מיסוי
חינוך
כללי – שירותי תמיכה